logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۹۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان:

امنیت امروز نتیجه رشادت آزادگان است

امنیت-امروز-نتیجه-رشادت-آزادگان-است
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت: ایثار و از خودگذشتگی بی‌حد و اندازه آزادگان، صبر و مقاومت ایثارگران موجب شده امروز شاهد امنیت، اقتدار و شکوفایی انقلاب اسلامی باشیم.

ابوالفضل شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: سرگذشت اسرای عاشورا، الگوی عملی آزادگان دوران دفاع مقدس و خاطرات آزادگان در بازخوانی فرهنگ جهاد نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ روزی اسرا برگشتند و من نبودم سلام من را به آن‌ها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان با تاکید بر اینکه ۲۶ مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز دفاع مقدس به کشورمان نام‌گذاری شده است بیان کرد: ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم، آزادگانی که تا آخرین گلوله و تا پای جان با دشمن جنگیدند.

وی ابراز کرد:  پس اسارت آن‌ها نه به معنای تسلیم بلکه به معنای مقاومت در دل دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه این سرافرازان ایران اسلامی که در دوران اسارت با سلاح مقاومت پایداری سخت‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی دشمن را تحمل کردند ادامه داد: آنان هیچ‌گاه از آرمان‌های والای خود دست نکشیدند.

شاهمرادی مطرح کرد: اسرا گنجینه‌های ارزشمند هشت سال دفاع مقدس هستند و باید آن‌ها را نماد مقاومت، تسلیم‌‌ناپذیری و ایستادگی حق مقابل باطل دانست.

وی در بخش دیگر به بازگشت آزادگان به میهن اشاره کرد و گفت: در این روز بازگشت آزادگان به آغوش ملت و  میهن، فرصتی مغتنم برای پرداختن به رشادت‌های این دسته از رزمندگان اسلام است که با رفتار و منش خود در دوران اسارت برای دنیا پیام مقاومت و ایستادگی حق در برابر باطل را مخابره کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان اظهار کرد: آزادی و آزادگی، پیام مهم قیام عاشورا و یکی از رسالت‌های دوران اسارت خاندان عصمت و طهارت است که آموزه‌های آنان سرمشق دائمی امت اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین این مکتب، الگوی اسرای نوجوان و جوان ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن شد و آزادگان با تاسی از همین فرهنگ توانستند توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

شاهمرادی افزود: وظیفه امروز ملت ایران ارزش گذاشتن و ارج نهادن به رشادت‌های ایثارگران و صبر و بردباری اسرا و آزادگان است.

وی با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی بی‌حد و اندازه آزادگان زد و بیان کرد: صبر و مقاومت ایثارگران موجب شده امروز شاهد امنیت، اقتدار و شکوفایی انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر